Neverworld Grid

You are not logged in. Would you like to login or register?

Yesterday 9:37 am  #1

Zamiast rozpisywać harmogram

Mam taką przypadłość – muszę wszystko zaplanować. W kalendarzu mam rozpisaną każdą godzinę, łącznie z piciem kawy. Pracuję jako projektantka wnętrz, więc precyzja to niby zaleta. Ale czasem mój mózg nie chce się wyłączyć. Nawet wieczorem, zamiast odpoczywać, obmyślam, jak przesunąć ścianę w sypialni klienta albo jakie płytki dobrać do łazienki. W zeszłym roku, po jednym z takich koszmarnych tygodni, padłam na twarz. W sensie – psychicznie. Projekt penthouse’u, termin, który gonił szybciej niż mój pies, gdy widzi smakołyk. Klient zmieniał zdanie trzy razy dziennie. Dokończyłam wszystko w piątek o 23. W sobotę rano obudziłam się i poczułam pustkę. Taką, że nawet nie chciało mi się wyjść z łóżka. Ale trzeba było, bo kawa, bo pies, bo życie.

Padało. Szaro, buro, przez okno widziałam tylko mokry chodnik i faceta z parasolem, który wyglądał jak zgubiony pingwin. Włączyłam telewizor, ale tam same katastrofy. Przewijałam telefon bez celu. I wtedy zobaczyłam reklamę – coś o grach online. Zazwyczaj przelatuję obok takich rzeczy obojętnie, ale tego dnia miałam w głowie chaos. Pomyślałam, że może to niegłupie. W końcu kiedy ostatnio zrobiłam coś bez planu? Bez rozpisywania ryzyka i zysków? Chyba w podstawówce, gdy skoczyłam z mostu do rzeki. Potem był lament matki.

Ruszyło mnie to. Zaczęłam szukać. No i trafiłam na stronę, gdzie trzeba było się zarejestrować. Tak wyszło, że akurat trafiłam na vavada rejestracja – prościej niż myślałam. Najpierw myślałam, że to jakaś ściema, że będą wyciągać dane, ale formularz był krótki. Podałam maila, wymyśliłam hasło, kliknęłam potwierdzenie. I nagle miałam przed sobą kolorowy świat, pełen bębnów i dzwoneczków. Poczułam się, jakbym weszła do innej rzeczywistości. Bez harmonogramu, bez listy zadań.